پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118074
قضاياي عراق جنگ «دلبستگان به امريکا و غرب» با «طرفداران استقلال ملتها» است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1596

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي، در آغاز سخنانشان با اشاره به در پيش بودن ماه مبارک رمضان، اين ماه عظيم را ماه «توجه مخلصانه، با صفا و با شور و حال» به درگاه پروردگار کريم خواندند و آحاد مردم را به مغتنم شمردن اين ماه و طلب توفيق و رحمت و مغفرت الهي توصيه کردند.

ايشان، ? تير ???? را روزي تاريخي و فراموش نشدني برشمردند و خاطرنشان کردند: شهيدان نيازي به ما ندارند بلکه ما محتاج شنيدن پيام آنها، شناخت اهدافشان و پيگيري راه سعادت بخش آنان هستيم.

حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به آيات قرآن مجيد، دوري از خوف و حزن و اندوه را پيام بشارت بخش شهيدان براي جامعه اسلامي خواندند و افزودند بايد با درک اين پيام، راه نوراني تحقق اهداف انقلاب را با شور و طراوت بيشتر ادامه دهيم.

ايشان با تجليل از «همراهي و صبر و سرافرازي» خانواده هاي معظم شهيدان و جانبازان، حادثه هفتم تير و به شهادت رسيدن دهها نفر از اصحاب امام و انقلاب و در رأس آنان يک شخصيت بزرگ فکري، علمي، سياسي يعني آيت الله بهشتي را، پديده اي براي مطالعه و سنجش رفتار ملت ايران و دشمنان اين ملت خواندند.

رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: مطالعه و تأمل در جنايت عظيم هفتم تير نشان مي دهد دستگاه ظلم جهاني که در مقابل «منطق جمهوري اسلامي و تفکر و فرهنگ ملت ايران»، احساس ضعف و شکست مي کرد علاوه بر عوامل اين جنايت وحشيانه، عوامل ترور حدود ?? هزار نفر از مسئولان و مردم اين سرزمين را نيز مورد حمايت قرار داد.

حضرت آيت الله خامنه اي، هفتم تير را عرصه رسوايي کامل مدعيان حقوق بشر خواندند و افزودند: مسببان آن جنايت و عوامل ترور هزاران ايراني، از آن زمان در آغوش غربيها قرار دارند و هم اکنون نيز در پارلمانها و مراکز دولتي امريکا و غرب مورد استقبال قرار مي گيرند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در حاليکه مدعيان غربي طرفداري از حقوق بشر، عوامل ترورهاي خونين ملت ايران را در آغوش مي گيرند، جمهوري اسلامي ايران که خود قرباني تروريسم و نقض حقوق بشر است به اينگونه اقدامات متهم مي شود و اين واقعيات، ملاک خوبي است براي سنجش ادعاهاي غربي ها.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به بمباران شيميايي مردم سردشت در هشتم تير ???? به دست رژيم بعثي صدام افزودند: امريکا و اروپا، با وجود بمبارانهاي شيميايي مردم سردشت و مردم حلبچه ؛سالها رژيم بعث را مورد تأييد و حمايت قرار مي دادند و تا وقتي امکان استفاده از صدام فراهم بود، هيچ اعتراضي به او نمي کردند، که اين نيز ملاک ديگري براي روشن شدن حقيقت ادعاهاي غربيهاست.

رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از ايستادگي ملت ايران در مقابل دشمنان افزودند: اين ملت با پايداري و تحمل هزينه، منطق خود را در رويارويي با دشمنان پيروز کرده است به گونه اي که هر انسان منصفي، امروز، جمهوري اسلامي و ملت ايران را مظلوم اما «مقتدر، عزيز، مستقل و رو به پيشرفت» مي داند که اين راه به فضل الهي و به برکت وفاداري مردم به راه شهيدان، با شتاب و قدرت بيشتر ادامه خواهد يافت.

ايشان، ناکاميهاي سه دهه اخير دشمنان را باعث متراکم شدن کينه آنان نسبت به ملت ايران خواندند و افزودند: مستکبران جهان که از امام و انقلاب و ملت ايران متنفرند دست از حيله ها و توطئه هاي خود بر نمي دارند به همين علت ملت و مسئولان بايد کاملاً هوشيار و مراقب باشند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حوادث منطقه تأکيد کردند: دشمنان اسلام امروز بر روي ايجاد جنگهاي داخلي ميان ملتها سرمايه گذاري کرده اند تا مردم را با عناوين قومي و مذهبي به جان يکديگر بياندازند.

حضرت آيت الله خامنه اي، تبليغات مستکبران را درباره حوادث عراق و برخي کشورها، نشان دهنده اميد بستن آنها به ايجاد جنگ شيعه و سني خواندند و افزودند: در عراق، دنباله ها و تفاله هاي رژيم صدام به همراه عده اي انسانهاي «غافل، جاهل و دور از فهم و معنويت»، دست به جنايت مي زنند و دشمنان اين حوادث را جنگ شيعه و سني مي نامند اما اين فقط يک آرزوست.

حضرت آيت الله خامنه اي، افزودند: آنها به دروغ حوادث عراق را جنگ شيعه و سني مي نامند اما اين جنگ، جنگ تروريسم با مخالفان تروريسم، جنگ دلبستگان به اهداف امريکا و غرب با طرفداران استقلال ملتها و جنگ انسانيت با بربريت و وحشيگري است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش دشمنان اسلام براي تکرار حوادث عراق در برخي کشورهاي ديگر تأکيد کردند: ملتها بايد هوشيارانه اين تحرکات را زيرنظر داشته باشند و بدانند دشمن براي از بين بردن استقلال و عزت مسلمانان، از هيچ کاري ابا ندارد.

حضرت آيت الله خامنه اي ،رها شدن از «دغدغه بيداري اسلامي و نهضت دنياي اسلام» را علت اصلي تلاش جبهه استکبار براي به راه اندازي جنگ شيعه و سني خواندند ودر تبيين راههاي مقابله اساسي با دشمنان، مردم سالاري اسلامي را نسخه اي شفابخش و بي بديل برشمردند .

ايشان افزودند: ملت عزيز و شجاع ايران، به فضل الهي، تاکنون دشمن را با «وحدت و هوشياري و بصيرت»، ناکام گذاشته و بدون ترديد از اين پس نيز، همه حملات و توطئه هاي استکبار را بي نتيجه خواهد گذاشت و جبهه سلطه گران در نهايت در مقابله با بيداري اسلامي، قطعاً شکست خواهد خورد.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان، آحاد مردم بويژه مسئولان، نخبگان، هنرمندان، نويسندگان، دانشمندان و دانشجويان را به حفظ ميراث گرانقدر شهيدان سرافراز انقلاب اسلامي و اداي وظيفه در مقابل عظمت آنان توصيه کردند.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين شهيدي محلاتي نماينده ولي فقيه و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، فرهنگ «ايثار و جهاد و شهادت» را اساسي‌ترين رکن تحقق و تثبيت انقلاب اسلامي خواند و با اشاره به اولويت جهت‌گيري فرهنگي در برنامه‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: «تشکيل دبيرخانه شوراي عالي توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت»، «ارتقاي توانمنديهاي ايثارگران و قدرداني از آنها در قالب طرح سپاس» و «افزايش تعامل و همکاري با دستگاه هاي اجرايي کشور» از جمله مهمترين برنامه‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران است.

در حاشيه اين ديدار، رهبر انقلاب، جانبازان حاضر را مورد تفقد قرار دادند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html